środa, 27 marca 2013

Zmiana zawieszenia

Dobrze działające zawieszenie to podstawa do bezpiecznej jazdy naszym samochodem. Kiedy odczujemy że dzieję się coś złego z naszym zawieszeniem nie odwlekajmy tego, od razu wybierzmy się na diagnozę co jest nie tak. Kosztuje to nie wiele a wykaże co nadaje się do wymiany. Możemy wymienić zawieszenie na seryjne ( oryginalne lub zamienniki) i sportowe (twardsze i krótsze sprężyny oraz amortyzatory lub
zawieszenie gwintowane, sporo droższe lecz dużo lepsze i z możliwością regulacji). Oczywiście wymiana serii na sportowe, obniżające wiąże się z polepszeniem zachowania auta przy pokonywaniu zakrętów  lub gwałtownych manewrów  dzięki obniżeniu środka ciężkości auta ale także z pogorszeniem komfortu jazdy, szczególnie na naszych drogach (będziemy bardziej odczuwali wszelkie nierówności na drodze). 
Często przy bardzo zmęczonym zawieszeniu nie wielkie obniżenie np o -40 mm może nie dać pożądanego efektu obniżenia wręcz odwrotnie. Auto może pójść do góry ale właściwości jezdne i tak się poprawią. 
Wymiana zawieszenia to dość spory wydatek od 800 do nawet kilku tyś. złotych. Wymiana zawieszenia a dokładniej samych sprężyn na oryginalne może wynieść ponad 1200 zł zależnie od marki naszego samochodu. Możemy też to zrobić sami lecz potrzebny nam jest ściągacz do sprężyn. Same amortyzatory zwykle wytrzymują bardzo długo, jeżeli jeszcze nie wylały i wiemy że mają odpowiednią skuteczność amortyzatory zostają. Z racji tego że oryginalne części są drogie lepiej zainwestować w zamienniki, które są dużo tańsze i wcale nie gorsze od oryginałów, mniej więcej tańsze o połowę. 
Inna sprawa jest z zawieszeniem sportowym. Wymiana sprężyn na obniżające o -30, - 40 mm nie jest jeszcze taka droga za sprężyny zapłacimy od 300 zł w górę ale pamiętajmy, że przy jakimkolwiek obniżeniu reszta części zawieszenia jest narażona na większe obciążenia przez co skraca się żywotność. Inaczej sprawa się ma z większym obniżeniem np -50, -70 mm. Tutaj seryjne amortyzatory nie wystarczą, najlepiej kupić cały Kit (sprężyny + amortyzatory sportowe). Ceny takich kitów wahają się od 800 do 2500 zł. 

No i wreszcie najlepsze ale i najdroższe zawieszenie gwintowane. Tutaj nie pisze o ile dane amortyzatory obniżą nas samochód ponieważ to my dostosowujemy obniżenie do własnych potrzeb. Ceny takiego zawieszenia oscylują w granicach od 2 tyś do 5 tyś zł.
Jeżeli nie mamy zielonego pojęcia o wymianie tychże części nie zabierajmy się do tego. W takim wypadku lepiej oddać to specjaliście, będziemy mieli pewność że jest to dobrze zrobione. Przy zakładaniu zawieszenia w serwisie do podanych cen trzeba jeszcze doliczyć koszt robocizny
Podane ceny są cenami za nowe części. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz