środa, 27 marca 2013

Układ dolotowy


Poprawianie fabrycznego układu dolotowego.


 Tutaj można to zrobić samemu lub kupić gotowca.
Gotowe rozwiązanie to rura dolotowa wypolerowana oraz filtr
(najczęściej stożkowy) o lepszej charakterystyce przepływu powietrza. Ale oczywiście kosztuje to dość sporo. Można również przerobić seryjny układ. Np poprowadzić rurę dolotowa do przepustnicy tak żeby miała mniej zagięć lub poprawić dolot zimnego powietrza do fabrycznej puszki dolotowej a seryjny wkład filtru zamienić na mokrą wkładkę.
Można też zrobić lub kupić układ dolotowy typu Cold Air Intake czyli bardzo długa rurę dolotową z filtrem zamontowanym poza komora silnikową po to by odizolować go od ciepłego powietrza (np w zderzaku)
Zależnie od mocy nominalnej i dużo innych czynników ten zabieg (oczywiście przeprowadzony poprawnie) może polepszyć osiągi, pozostawić na tym samym poziomie lub nawet pogorszyć. Najlepsze wyniki powinien dać ten zabieg w zakresie górnych obrotów, natomiast w niskich można odczuć "muła".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz